vineri, 17 iunie 2022

Pîrnău, pîrnăiaș, pîrnă... laș...

Îți exersași și-n cazul meu mișelia de a lovi pe la spate - știi tu! - aia cu „o semnăm, dar o dăm anonimă”, cu testiculara ,,particip, da’ nu mă bag”, cu borfășenia ,,scoate banii, că altfel te umplu de zoaie”...

Scremerea-ți de anul trecut - ești singurul care crede că e pamflet, o și denumești astfel - n-a(r fi) meritat nicio atenție din parte-mi. Și chiar nu ți-aș fi făcut onoarea să-ți răspund nici acum, dacă:

1. îți continuai ciugulelile de libarcă anonimă, oploșită în bucătăria presei vâlcene, fără să mă vizezi direct

2. nu îți umflai prin târg bicepșii de batracian și nu-ți îmbățoșai coloana-ți vertebrală de amœba - că n-am curaj să-ți replic, asta în timp ce îți distribuiai ,,pamfletul" și mă blocai încât să nu văd ce și unde postezi/ distribui, inclusiv pe grupuri  (nu ești singurul, m-a mai blocat unu’, care crede despre el că e politician, ba, mai mult, consideră că e și viu).  

Pe scurt: oricât stărui, mi te amintesc în doar două ipostaze, și acelea jalnice.

Te vedeam la ,,fumoar", la finele anilor '90, pe hol, când urcam/ coboram scările comune ale redacțiilor la care lucram – eram redactor-șef la „Curierul de Vâlcea”, iar tu îți făceai ucenicia la „Viața Vâlcii”. Se întâmpla destul de des, aproape zilnic, și de fiecare dată îmi inspirai sentimente pur creștinești, să-ți aduc ceva de pomană, de-ale gurii și ceva de îmbrăcat (nu știu, sincer să fiu, dacă erai amărât/ sărac de-adevăratelea, niciunul nu ne naștem bogați, cu atât mai puțin spiritual și nu e o rușine, dar în cazul tău chiar nimic nu prevestea eșecul uman, rebutul care ai devenit în relativ scurt timp, același în care ai prosperat d.p.d.v. material).

După o vreme, prin 2002 (conduceam săptămânalul «Obiectiv vâlcean» și aveam redacția la «Alutus»), mi-ai trecut timid pragul, iar mina-ți de schivnic devenise cumva și spășită, speriată de împrejurări: „Știți, domnu’ prefect vă roagă să veniți până la dânsul..."

- Păi? - te-am întrebat, amuzat de inedit.

 ...în legătură cu ce ați publicat pe prima pagină ...ați citit azi-dimineață și la Europa FM, la revista presei...

Dacă nu îți mai amintești, îți reamintesc eu, cu drag: n-am răspuns acelei „chemări”  pentru că ,,nu obișnuiesc”; n-am dat curs nici onorantei invitații telefonice a prefectului însuși, venită la scurt timp după plecarea ta (vistavoiul prefectului fiind, te-am condus până la ușă - biată umbră care se prelingea în lungul holului, pe lângă perete, să nu deranjeze covorul) - „Valentin, îmi place așa mult cum scrii! De ce nu treci pe la mine? Ești singurul care nu vii...” (am crezut că a greșit numărul și e și o coincidență de nume, dar nu, chiar pe mine mă sunase). Drept îi că nici dl. prefect n-a traversat Bulevardul, să mă viziteze, cum i-am întors, respectuos cum se cuvine, invitația de a trece domnia sa pe la mine. Personaj educat în vremurile de demult, cu siguranță că reprezentantul Guvernului în Vâlcea de atunci a remarcat că nu are de-a face cu o slugă precum erai tu, Pîrnăiaș, bunăoară...

În fine, nu-ți mai lua în serios chiar toate poluțiile, nu le mai considera semne de virilitate, și iluzionează-te mai cu măsură că ești ziarist/ director de ziar, ,,nume” în presa vâlceană și ce mai crezi tu ...că ești (Don Juan, de pildă). 

Nu ești ...și scrii slăbuț, doar uneori spre mediocru. Mai ai și apucăturile alea de prostituată ieftină, ce-și etalează strident disponibilitatea... Iar fața - te antrenezi în oglindă? -, ei bine, fața e de milog sadea, deși probabil te hrănești mai bine  (în poze pari că te-ai mai întremat)... 

În sfârșit poate zic cu păcat și e de la felul tău de a fi - dintru început te-am suspectat și că ești natural, un alt Dinu Păturică în devenire (să vii să împrumuți cartea, să afli despre cine zic, nu e cineva pe care să îl iei model și nici să îl extorchezi). Apropo de D.P. și furatul oului de sub cloșcă: chiar trebuie să urmărești tu în ce ,,cuiburi" își țin ,,ouăle de aur" toți bogații Vâlcii? 

Despre cei care nu cedează șantajului tău de javră fomistă – după ce (le) publici declarațiile de avere sau faci fel de fel de alte insinuări adolescentine privitoare la venituri, profituri, proprietăți, dividende, candidaturi, aspirații, amantlâcuri, flăcări violet ș.a.m.d., scrii - într-un final - ,,plat', fără pic de verb și de talent, parcă tot nădăjduind să te alegi cu ceva în cele din urmă (desigur, ,,contra-cost" - ștergând de pe site ceea ce ,,deconspirasei" și trâmbițasei ,,impetuos")...

Dacă ții cu adevărat să scrii mai bine, profesional, poate ar trebui să treci într-o zi pe la mine, cu un carnețel, să iei notițe...

...însă cu privire la cum practici nobila profesie de jurnalist, ai mare grijă, că s-au mai întâmplat (ne)cazuri, e de făcut doar un pas până să ajungi într-un loc ...nu știu cum să-ți spun cât mai delicat... popular îi zicem ...pîrnaie (nu o lua ca jignire, că nu ne alegem numele, însă numai de noi depinde dacă îl transformăm în renume bun sau rău)...

Capturile din colaj sunt făcute după contul altcuiva, nu de pe cel personal, de pe care nu te văd. Voi distribui și eu în niște grupuri (tu ai distribuit în șapte - vezi dreapta jos colaj), să te fac puțin vedetă...

Valentin Smedescu

PS1: la noi, la Bibliotecă, se muncește și se vede zi de zi ceea ce înfăptuim; după cașcaval cerșit nu chițăie decât cei care și-au făcut, din aceasta, un ,,crez" și un mod de a viețui; a duce grija salariilor pe care Statul le plătește unor bugetari ca mine, prefăcându-te că nu conștientizezi cât de ordinar jefuiești tu – porcește/ primitiv – bugete ale județului și administrațiilor locale, ale antreprenorilor și chiar buzunare personale ale politicienilor s.a.m.d. e ...de compătimit. 

PS2: nu te pot pune la tag, nefiind prieten cu tine (tu și blocându-mă, repet), dar îl pun pe prietenul nostru comun, dl. Smeoreanu, pe a cărui postare ai comentat legat de mine (capturi), l-ai manipulat și ...probabil te-a crezut (din moment ce ți-a dat like); ține aproape, în continuare, de dl. Smeoreanu, poate înveți nu numai să nu ștergi/ negi niciodată ceea ce ai publicat, dar și să îți asumi, cu semnătură, bărbătește, ceea ce scrii; dacă faci asta, poate n-o să te mai ispitească Necuratul să lingi mereu unde ai scuipat. Și nu doar tu...

____________________________

*am mai explicat, chiar săptămâna trecută, poți vedea oricând rapoartele mele de activitate pe ultimii 10 ani - la  postarea care te-a făcut să recidivezi -  - https://www.facebook.com/valentin.smedescu/posts/pfbid03U93rot4NkfAXX59qTrASDiW5Fuu23VRpKvTJ7iGB6MRRrdxEfbz8R8ZQP6GprGal