duminică, 3 ianuarie 2010

Mi-a scris Traian Basescu

N-am mai primit de mulţi ani o scrisoare (poşta electronică, deh!) şi chiar mă gândeam, recent, că probabil n-o să mai primesc niciodată rânduri scrise pe o hârtie, care, pusă în plic, să-mi ajungă acasă. Cu atât mai puţin prin curier special.
Ei bine, aseară s-a întâmplat minunea, am primit o scrisoare şi nu orice scrisoare: mi-a scris Traian Băsescu însuşi!
Să nu vă imaginaţi că ne cunoşteam, cumva! Nu! Mi-a scris aşa, fără să mă cunoască, doar pentru că - probabil - a simţit nevoia să-şi deschidă sufletul în faţa mea (i-o fi spus cineva că sunt un bun ascultător). Nu mi s-a adresat pe numele mic, nici măcar pe numele de familie (am dedus că încă nu suntem chiar aşa familiari, ba chiar - acum pot recunoaşte - am răsuflat uşurat că, în context, nu mi-a făcut nicio încadrare profesională legată de ...sfincter). A început cu protocolarul „Dragi români” (cred că ne consideră dragi români pe mine şi pe soţie - fiica e la facultate, poate îi scrie acolo; m-aş mira, însă, să ne îndrăgească atât de mult, încât să ne scrie doar nouă). În fine, după formula de adresare, Traian Băsescu scrie:
Mi-aţi fost alături de-a lungul întregului meu mandat şi vă asigur că am făcut tot ce mi-a stat în putere pentru binele românilor şi pentru progresul acestei ţări. Dacă mă uit în urmă, pot spune că România s-a schimbat în bine. Dar nu atât de mult şi de repede cât ne-am fi dorit. Ştiu că încă nu trăiţi bine, aşa cum meritaţi. O parte din responsabilitate îmi aparţine. Este adevărat că nu am reuşit să fac tot ce mi-am propus, că am şi greşit uneori. Dar am învăţat din greşeli.
Vă sunt recunoscător că aţi fost alături de mine atunci când Parlamentul a încercat să mă suspende fiindcă am îndrăznit să critic o clasă politică nereformată şi coruptă. Fără sprijinul vostru, nu aş fi avut puterea să ţin piept, în ultimii cinci ani, acelor instituţii ale statului sau acelor politicieni care au încercat să blocheze reforme esenţiale pentru modernizarea Romaniei


Mai spre final, pe un ton neutru - aşa cum îi să bine preşedintelului României, Traian Băsescu mă anunţă amical că se numără printre candidaţii la alegerile prezidenţiale de duminică, ocazie cu care el organizează şi un referendum în care mă îndeamnă să spun „Da!” pentru reducerea numărului de parlamentari şi pentru parlament unicameral. Îmi mai sugerează Traian Băsescu că asta va duce la „un Parlament al bunului simţ”, altfel decât cel care a demis Guvernul Boc, „pentru că voia să taie pensiile privilegiate”.

Deşi semnătura de pe scrisoare pare originală, vă spun sincer că eu nu cred că cel ce mi-a scris e adevăratul Traian Băsescu; e mai degrabă un răufăcător, care vrea să-l înfunde pe preşedinte şi mai rău decât s-a înfundat singur. De ce spun asta? Simplu: pentru că nu cred că un om precum preşedintele României, prezumat a fi în deplinătatea facultăţilor mintale, îşi poate pune semnătura pe o scrisoare precum cea pe care am primit-o eu. Că dacă e aşa, şi el chiar a semnat o hârtie în care scrie că „România s-a schimbat în bine” în timpul mandatului său de cinci ani, avem o situaţie critică: şeful Statului român de acum - aidoma şefului Statului de dinainte de ’89 - e, oficial, în totală opoziţie cu majoritatea covârşitoare a poporului său, ceea ce nu numai că nu îi asigură un nou mandat de preşedinte, dar va conduce la o ejectare cât se poate de urâtă din scena politică şi publică a României.

(Curierul de Ramnic, 19 nov. 2009 - http://ramnic.ro/articole/mi-a-scris-traian-basescu-26280/2009-11-19)