duminică, 15 noiembrie 2009

Cum am ratat ocazia sa devin turist mitingist pedelist

Ieri, in jur de ora 13.00, am primit un telefon de pe un numar pe care nu il aveam in agenda. Pentru ca eram in toiul unei expuneri si asupra mea erau atintite cateva zeci de perechi de ochi, am raspuns scurt si - fara sa-i las ragaz interlocutorului sa spuna ceva - am zis iute ca nu pot vorbi, insa voi suna eu la acel numar cat de repede pot. Am putut sa telefonez peste cca o jumatate de ora si a raspuns imediat o doamna cu voce suava. Mi-a marturisit ca nu dansa ma sunase, de fapt, mai devreme, ci fiica. Doamne, apara! - imi zic. Si ce treaba are fiica dumneavoastra cu mine? Pai vrea sa va invite duminica la Craiova... Ce sa fac eu la Craiova cu fiica doamnei? - mi-a trecut iute prin cap si poate ca mi-ar mai fi trecut si altele, daca doamna cu care dialogam nu ar fi facut in timp util o precizare deosebit de importanta, care m-a readus in realitate: la Craiova, la miting... face PD-L un miting mare... dar o sa va sune fiica mea peste o ora, daca nu va deranjeaza. Nu ma deranjeaza, doamna, abia astept.
In fine, sa n-o lungesc, nu trece ora si ma suna fiica. Se prezinta frumos, ca si mama, si ma intreaba fara niciun preludiu daca merg duminica la miting, la Craiova. Ce sa fac eu la un miting, PD-L sau nePeDeLe? - imi venea sa o intreb (la fel cum imi venise sa o intreb si pe mama), insa se vede treaba ca una gandeam si alta spuneam, pentru ca m-am auzit intreband, la randu-mi, suav: E un miting mare, nu? Adica unul regional? Vine si domnul Presedinte? Da, va fi un miting foarte mare, vine domnul Presedinte, m-a asigurat fiica. Da', da eu nu pot, duminica lucrez ...nu stiu daca pot sa fac schimb de tura, m-am pomenit indrugand (sincer, m-am minunat si eu de unde s-a iţit ideea asta cu tura, pentru ca n-am lucrat niciodata in schimburi). Va pot lasa un numar de telefon la care sa ma sunati daca reusiti sa rezolvati cu serviciul? Desigur... o sa va sun imediat ce rezolv cu schimbul de tura, iar daca nu se va putea sub nicio forma, ma voi uita cu nesat la TV, sa vad mitingul ... dar as vrea sa stiti inca de pe acum ca sunt alaturi de dumneavoastra si de domnul Presedinte! - m-am mai pomenit vorbind "ca televizorul". Din frumoasa reactie vocala a fiicei am dedus ca am facut-o foarte-foarte fericita si deosebit de optimista.

Asta a fost ... si m-am marturisit public aici pentru a-mi spala pacatul minciunii din conversatia cu fiica; iar pentru ca tacamul sa fie complet si lucrurile cat se poate de clare, as adauga la conversatia cu fiica (si mama) urmatoarele:
Domnisoara, Doamna, cel pentru care este organizat "marele miting" de la Craiova nu merita nici cat negru sub unghie cheltuielile si efortul transportului a mii de oameni, din toata regiunea Olteniei, catre orasul vechii "Bănii" si retur.
Cel despre care vorbim a inselat asteptarile a milioane de oameni - printre care ma numar si eu - si continua sa dezamageasca in cel mai jalnic si penibil hal din toate cate sunt posibile; ma simt deosebit de frustrat ca n-am timp si spatiu sa scriu si sa vorbesc la infinit despre sansa ratata a lui Traian Basescu...

Valentin Smedescu
(editorial publicat prima data in 26 octombrie 2009, in Curierul de Ramnic)